Cristian Ghibu, şeful mânăriilor CFR. Prin intermediul unei licitaţii cu dedicaţie, consorţiul FCC-Alpine-Azvi-Straco a pus laba pe 280 milioane de euro
Şmecherii din jurul companiei CFR SA se bat pentru reabilitarea tronsoanelor de cale ferată aflate pe Coridorul IV. Chiar dacă licitaţia pentru porţiunea Simeria - Vinţu de Jos, parte a Coridorului IV Paneuropean, este blocată de contestaţii, conducerea CFR SA a bătut în cuie contractul în valoare de aproape 280 milioane de euro, cu un consorţiu condus de firma spaniolă FCC. Alături de lusitani, beneficiarii ingineriei financiare coordonate de Cristian Ghibu, directorul CFR SA, mai sunt şi firmele Alpine, Azvi şi Straco. Parafarea contractului are loc în condiţiile în care directorul Ghibu nu a mai luat în calcul reevaluarea ofertelor.
Directorul CFR SA, Cristian Ghibu, după ce s-a întors dintr-o vizită din Spania, s-a grăbit să semneze contractul cu asocierea condusă de firma spaniolă FCC pentru modernizarea căii ferate Simeria - Vinţu de Jos. Şeful administratorului infrastructurii feroviare a avizat o notă, în data de 5 noiembrie, prin care anunţă operatorii economici participanţi la licitaţie că CFR SA a semnat acordul de reabilitare a acelei porţiuni de cale ferată cu asocierea FCC-Alpine-Azvi-Straco, acord în valoare de aproximativ 1,25 miliarde de lei, aproape 280 milioane de euro.
Cristian Ghibu nu recunoaşte nimic. Cotidianul PUTEREA l-a întrebat dacă s-a finalizat procedura de licitaţie pentru lucrările pe tronsonul Vinţu de Jos-Simeria şi cine este câştigătorul contractului; şeful CFR SA a refuzat să răspundă.
Asocierea reprezentată de Swietelsky a depus oferta financiară în valoare de 1,35 miliarde de lei, cea a consorţiului OHL-Confort a fost de 1,27 miliarde de lei, pentru ca asocierea condusă de firma Porr să ofere 1,57 miliarde de lei lei. Companiile FCC-Alpine-Azvi-Straco au avut o ofertă financiară de 1,25 miliarde de lei.
„Au fost depuse contestaţii la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi plângeri la Curtea de Apel Bucureşti. În urma Deciziilor CNSC nr. 5212/565C4/5768/12.12.2011, nr. 1198/C41009/03.05.2012 şi nr. 2526/C4/2535/01.08.2012 au avut loc 3 procese de reevaluare a ofertelor. În data de 05.11.2012 a fost aprobat ultimul raport al procedurii şi au fost transmise comunicările către ofertanţii participanţi. Termenul-limită de depunere a contestaţiilor este, conform legislaţiei, de 10 zile începând cu ziua următoare luării la cunoştinţă a comunicării”, ne-a explicat şeful CFR SA, Cristian Ghibu.
Bătălie pe graficul de execuţie
Consorţiul Swietelsky-Strabag-Alstom-Ardaca-Euro Construct-Transferoviar Grup acuză comisia de licitaţie că a decis câşigătorul contractului pentru reabilitarea tronsonului Simeria - Vinţu de Jos „fără să se ţină cont de graficul de execuţie”. „Asocierea condusă de FCC a modificat oferta pe parcursul licitaţiei. Iniţial, graficul de execuţie era de 32 de luni, în caietul de sarcini era prevăzut un termen de 30 de luni. Asocierea condusă de FCC trebuia descalificată, vom sesiza Departamentul pentru Luptă Antifraudă”, ne-au declarat reprezentanţii asocierii conduse de firma Swietelsky.