Țara noastră se află pe locul 26 din 28 în ceea ce privește infrastructura feroviară, asta în condițiile în care ultimele două țări, Malta și Cipru, nu au căi ferate, a declarat președintele onorific al Club Feroviar, Octavian Udriste.
„Și noi - Clubul Feroviar și Asociația Inginerilor Feroviari, AGIR, Academia de Științe Tehnice - toți încercăm să convingem autoritățile să se întoarcă cu fața spre calea ferată, pentru că am rămas în coada Europei. O spune toată lumea, și tabloul de bord publicat de DG MOVE (n.r. Direcția Generală pentru Transport a Comisiei Europene) ne situează pe locul 28 la toate sistemele de transport analizate - feroviar, rutier, naval, aerian și transportul public, cu 30 de criterii și cu puncte: suntem pe ultimul loc. La infrastructura feroviară am câștigat două locuri, suntem pe locul 26, pentru că Malta și Cipru n-au căi ferate. Trebuie să părăsim ultimul loc” a declarat Octavian Udriste la expoziția feroviară Infra TRANS 2019, potrivit ziare.com.
Președintele onorific al Club Feroviar a atras atenția asupra ritmului lent de modernizare, care s-ar întinde pe o perioadă de sute de ani. Mai mult, Ovidiu Udriste amintește că în ultimii 30 de ani, la noi în țară nu a fost electrificat nici măcar un kilometru de cale ferată.
„Avem multe de făcut în țara românească în domeniul feroviar. Nu vreau să vă indispun, că suntem într-un moment festiv, dar vă amintesc totuși că în 30 de ani nu am electrificat un kilometru de cale ferată, că ritmul de modernizare este lent, că în ritmul ăsta numai pentru coridorul IV ne mai trebuie încă vreo 15 ani, iar pentru toată rețeaua TEN-T Comprehensive, rețeaua Rin-Dunăre, cale de aproape 5.500 de kilometri, ne mai trebuie aproape 200 de ani” a precizat Udriste.
Reprezentantul Club Feroviar a subliniat importanța tranportului public feroviar atât din punct de vedere al reducerii accidentelor rutiere, cât și din punct de vedere al mediului, acesta fiind mai protejat. Potrivit lui Udriste, România se află pe primul loc în UE la accidentele rutiere, statistică ce s-ar putea schimba dacă s-ar pune accentul mai mult pe transportul feroviar.
„Probabil că trebuie să facem o schimbare undeva în mentalitatea noastră, să ne organizăm mai bine, pentru că, ați văzut, am schimbat clima, iar calea ferată e unul dintre sistemele cele mai avantajoase și din punct de vedere al mediului, nu mai spun energetic, nu mai spun siguranță. Suntem pe primul loc în Europa la accidentele rutiere, cu 95 de decedați la 1.000.000 de locuitori, față de 51 de victime - media europeană. Trebuie să facem ceva! Cartea Alba spune: transferați cât mai multă marfă și călători de pe șosele pe calea ferată. Trebuie să înmulțim stațiile intermodale, că nu le avem, alea de la CFR Marfă nu sunt utilizabile, s-au degradat, trebuie făcut ceva” a conchis Octavian Udriste.
Dacă ți-a plăcut acest articol, urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://www.romaniatv.net/romania-si-bulgaria-codasele-europei-cu-cele-mai-slabe-sisteme-feroviare_415924.html