Ministerul Educației vrea alocarea sumei de 290.000.000 de lei sau 70.000.000 de euro pentru a forma peste 7.000 de formatori în vederea reeducării a peste 2.500.000 de părinți. MEN vrea să înființeze o rețea de educatori parentali care să învețe părinții să renunțe la „mentalitățile conservatoare” și la atitudinea care „idealizează familia tradițională” și să înlocuiască această gândire cu „o nouă cultură familială” și „respectul pentru diversitate”.
Iată, pe scurt, care sunt problemele:
Prin Constituția României, părinții au dreptul fundamental de a-și educa copiii în conformitate cu propriile convingeri. Mai mult, libertatea gândirii și a opiniilor nu poate fi îngrădită sub nici o formă. În această situație, statul trebuie să fie neutru față de convingerile și opțiunile diverse ale părinților în educația copiilor.
Strategia nu reprezintă doar încălcarea dreptului fundamental al părintelui, reprezintă, de asemenea, o încercare abuzivă de a redefinii din temelii familia și un amestec nepermis în viața privată a familiei.
Reeducarea părinților după un model ideologic impus de stat, este o caracteristică a societății totalitare, care are tendința de a interveni inclusiv asupra conștiinței oamenilor.
Abordarea Ministerului pleacă de la prezumția, total nelegală, că opțiunea pentru modelul conservator sau creștin este a priori greșită, sau inferioară modelului progresist și că schimbarea este din start preferabilă continuității. Care sunt criteriile pe care se bazează această presupoziție a Ministerului?
Dacă se impune un singur model demn de urmat, o singură ideologie, nu se obține diversitate, ci din contră: uniformizare ideologică. Diversitatea ca principiu democratic, rezultă tocmai din coexistența mai multor modele și viziuni concurente și din neutralitatea Statului față de ele.
După cum se arată în Strategie „încurajarea activă a egalității de gen va constitui o prioritate a actului educațional încă din perioada timpurie a dezvoltării copilului când sistemul de educație parentală trebuie să vină în sprijinul dezvoltării unor principii esențiale ce vizează promovarea drepturilor omului, respectul pentru diversitate și încurajarea activă a egalității de gen.” Însă, potrivit Codului Civil „părinții sunt cei care au îndatorirea de a se îngriji de dezvoltarea psihică, intelectuală, de educația, învățătura și pregătirea profesională a copiilor potrivit propriilor lor convingeri, dar și potrivit însușirilor și nevoilor copiilor.”
„Încurajarea activă a egalității de gen” este un eufemism pentru un pachet ideologic care promovează opinii și viziuni controversate fără o bază științifică.
Banii care vor fi cheltuiți în fiecare an pentru plata celor 7.000 de formatori – 70 de milioane de euro – mai bine ar fi investiți în infrastructura și actul educațional, în loc să se încerce manipularea conștiinței părinților.
Atenție! Proiectul se află în dezbatere publică până la data de 10 iulie. Ministerul Educației va considera lipsa reacției părinților ca un accept al Strategiei. Vă puteți exprima opinia la adresa de email: dezbateripublice@edu.gov.ro
Lipsa de reacție și de implicare, poate însemna validarea unui proiect național care va permite guvernului să se implice nepermis în viața de familie, în viața privată și în conștiința oamenilor.
Sursa photo: //www.google.ro/search?q=ocrotirea+familiei&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjrqpy0x-bbAhXQ2qQKHR1dDNYQ_AUICigB&biw=1920&bih=925#imgrc=dkWb4rawtXbvYM: