Părinții trebuie să țină cont de faptul că școala nu înseamnă doar momentul în care copilul acumulează sau nu cunoștințe, ci înseamnă un prim pas, și foarte important, spre autonomia deplină a copilului, în lipsa părintelui și a oricărei persoane de îngrijire.
Dacă la grădiniță există „îngrijitoare” care oferă sprijin copilului în unele activități, la școală lucrurile se schimbă iar el trebuie să se descurce singur. Iată ce are nevoie să poată face copilul, pentru a se descurca în clasa 0:
să se îmbrace singur, să știe cum și cu ce,
să se descurce singur cu toaleta, spălatul pe mâini, să reușească să se abțină în timpul orelor de clasă,
să se descurce singur cu mâncatul, să se poată abține până la pauză,
să poată amâna nevoile de bază, toaletă, foame, sete, plus impulsurile de a lovi, de a pleca, de a vorbi,
să se descurce singur cu obiectele personale, să știe să diferențieze creionul de pix, să știe să le folosească,
să se orienteze prin școală, să identifice ieșirea, sălile de clasă,
să poată rămâne singur, fără părinte, în cele patru ore de curs,
să poată dezvolta relații cu ceilalți copii,
să își mențină atenția și interesul în cele patru ore de curs,
să aibă câteva abilități intelecutale și motrice, care sunt cuprinse de altfel în fișa de evaluare psihosomatică legală, care se aplică în cazul copiilor mai mici de șase ani.
Sursa foto: //www.google.ro/search?biw=1920&bih=889&tbm=isch&sa=1&ei=pOykW87UNIyvkwXR64CIDg&q=invatatoarecare+explica&oq=invatatoarecare+explica&gs_l=img.3...17661.19806.0.19913.11.11.0.0.0.0.112.1172.1j10.11.0....0...1c.1.64.img..0.0.0....0.EmyVSgIrTdI#imgrc=lsDpJG9-tYCkGM: