Privatizarea CFR Marfă reprezintă un exemplu concret că actualii guvernanți n-au nici cea mai mică idee despre modul în care se realizează o privatizare cu success. Probabil că nici nu doresc acest lucru. GFR, compania câștigătoare a pachetului majoritar, și Guvernul se împiedică în termene, în clauze, în chichițe legislative. Deranjat de faptul că a primit ultimatum de la Ministerul Transporturilor ca până luni, 14 octombrie, să depună toți banii negociați pentru cele 51% din acțiunile CFR Marfă, omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, a solicitat ministrului de resort, Ramona Mănescu, să facă public contractul de pentru vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la CFR Marfă. Acesta solicită implicarea directă a Ramona Mănescu, în vederea evitării unui eşec al privatizării.
„În calitate de cumpărător, Grup Feroviar Român, care și-a îndeplinit până acum cu onestitate și la termen toate obligațiile care-i reveneau, consideră că atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natură a-i leza buna-credință, interesele și eforturile financiare pe care le-a făcut pentru succesul acestei privatizări de importanță strategică pentru statul român. Cu toate acestea, GFR este în continuare dispus să colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica împreună căile legale prin care poate fi evitat eșecul unei licitații care ar afecta negativ mediul economic și ar descuraja investițiile străine. Grup Feroviar Român contează pe susținerea conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situații", se arată într-un comunicat transmis de GFR, citat de Mediafax.
GFR consideră că în acest moment, comisia de privatizare invocă termenul de obținere a avizului din partea Consiliului Concurenței drept motiv pentru un anticipat eșec al tranzacției. În opinia lui Stoica este și o modalitate pentru a ascunde faptul că în mod flagrant, Guvernul nu și-a îndeplinit obligațiile care îi revin.
Acesta a declarat că va da statul în judecată dacă termenul de plată pentru CFR Marfă nu va fi amânat.
În cazul privatizării CFR Marfă, reprezentanţii Guvernului au decis că GFR trebuie să achite întreaga sumă de bani în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ, adică 14 octombrie.
Sursa foto: incont.ro