Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a pus în dezbatere publică un proiect care prevede ca magazinele să afizeșe, în perioada reducerilor, cel mai mic preț din ultimele 30 de zile. Actul normativ are scopul de a oferi clienților o armă împotriva ofertelor înșelătoare.
Prin introducerea de către ANPC a unui nou articol în HG nr. 947/2000, comercianții vor fi obligați să indice clar prețul anterior reducerilor. Prețul anterior reprezintă cel mai mic preț practicat de comerciant în ultimele 30 de zile dinaintea reducerilor, iar în acest fel consumatorul poate identifica în mod clar scăderea prețului.
„Orice notificare de reducere a prețului indică prețul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț. Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț. (…) În cazul în care produsul a fost prezent pe piață mai puțin de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai mic preț practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piață, înainte de data aplicării reducerii de preț.
Dacă reducerea de preț este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, prețul anterior este considerat prețul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preț” se arată în actul normativ pus în dezbatere publică.
În cazul reducerilor la alimente, în general produse care se pot deteriora rapid, „prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț”.
Citește și: Un alt magistrat critică desființarea SIIJ: Veți vorbi despre independența judecătorilor la trecut!
Urmărește-ne pe Facebook dacă ți-a plăcut articolul. Dă Like paginii noastre pentru a afla mai multe noutăți sau descarcă aplicația gratuit din Google Play!
Sursa foto: ://www.impact.ro/reduceri-substantiale-la-magazinele-online-de-haine-cati-bani-poti-sa-economisesti-in-aceasta-perioada-29116.html