Mihai Cristian Darmanescu, fondatorul Alfredo Seafood, a transmis că 70% din cantitatea de pește care se comercializează în România constă în pește sălbatic, iar restul provine din acvacultură. Importatorul și distribuitorul de pește și fructe de mare a precizat că numai 8% din cele circa 70 de tone de pește oceanic sălbatic, care se vând în fiecare an la noi în țară, reprezintă pește certificat MSC (Maritime Stewardship Council).
Doar peștele sălbatic, pescuit și prelucrat în mod sustenabil, primește această certificare MSC, ce se acordă și activităților de pescuit, depozitare, procesare și ambalare.
„Atestarea MSC nu este ușor de obținut, pentru că trebuie îndeplinite niște standarde foarte stricte. Apele de unde provine peștele trebuie să fie curate, ambarcațiunile și echipajele trerbuie să fie la rândul lor certificate. Companiile care cumpără, transportă, prelucrează și ambalează acest pește au nevoie la rândul lor de certificare MSC, iar toate acestea duc la creșterea prețului care ajunge la raft, cu circa 10-15%.
Desigur, atestarea MSC este o garanție a calității deosebite a produsului, dar cerințele care trebuie îndeplinite sunt riguroase și cred că acesta este motivul pentru care doar 8% din peștele sălbatic care poate fi cumpărat în România, în prezent, are această certificare” a explicat Darmanescu.
În România, macroul este cel mai vândut pește. Reprezentanții Alfredo Seafood susțin că cererea de pește sălbatic va crește însă, rezervele de la nivel global sunt în scădere. „(...) Din păcate, resursele sunt în scădere și acest fapt duce la o nouă tendință a pieței: creșterea produselor de acvacultură. Preconizez că în mai puțin de 10 ani ponderea peștelui provenit din acvacultură o va depăși pe cea a peștelui sălbatic” a mai spus Mihai Cristian Darmanescu.
Dacă ți-a plăcut acest articol, distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: //harta.infoturism.ro/Europa/Grecia/Salonic/poze?nm=poze_Salonic_3.jpg