În Raportul național privind Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a, publicat de Centrul Național de Evaluare și Examinare, se arată că sub 60% dintre elevii de clasa a II-a, care au susținut în 2019 Evaluarea Națională, pot să scrie corect un text cerut.
Cât despre scrierea corectă a cuvintelor și propozițiilor, dar și corectitudinea utilizării semnelor de punctuație, CNEE spune că situația este „mult mai gravă”, având în vedere că sub 60% dintre elevi scriu corect biletul și mai puțin de 50% scriu corect textul pe bază de întrebări.
„Pe baza informațiilor prezentate în cadrul Raportului național privind Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a – 2019, la nivel național, reiese că: aproximativ 85% dintre elevii participanți reușesc să formuleze întrebări și răspunsuri pe baza textului citit; în jur de 84% dintre elevii evaluați pot să redea prin cuvinte proprii, cu sprijin, un fragment dintr-un text citit; peste 90% dintre elevi formulează răspunsuri la întrebări, în legătură cu un scurt text citit. Ținând cont că aceste activități au vizat o singură competență generală, cea de receptare a unei varietăți de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute, putem trage concluzia că 86,32% dintre elevii participanți la Evaluarea Națională la clasa a II-a 2019 au formată și dezvoltată această competență” a transmis CNEE.
Centrul Național de Evaluare și Examinare a precizat că 75,06% dintre elevii care au susținut Evaluarea au putut să folosească corect numerele în calculele elementare, 68% au reușit să facă adunări și scăderi, mintal sau în scris, iar 65% au făcut înmulțiri și împărțiri în concentrul 0-1000 prin adunări, scăderi repetate.
Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://www.viata-libera.ro/stiri-nationale/81363-ministrul-educatiei-vrea-sa-schimbe-sistemul-isi-pot-face-elevii-la-scoala-temele-pentru-acasa