Romania Mama pe Facebook Romania Mama pe Twitter
Ştiri și evenimente de ultimă oră    |
Suna la sau trimite un email la romaniamam2012@gmail.com
AI UN PONT?
RoMama
» Home
» Termeni si Conditii
» Cont nou institutii
» Contact
 
Stiri
 
ECONOMIE
Adaugat: 20 Septembrie 2018

      Conform Asociației Pro Infrastructura în România 75% din șine, 65% din poduri, 50% din terasamente și 90% din catenare au durata de viață expirată, prin urmare necesită reparații urgente. Reprezentanții Asociației avertizează că „toată infrastructura feroviară românească este aproape de colaps” iar până în 2030-2040 va dispărea complet.

       „Așadar, liniile pot fi periculoase dacă se exploatează la parametrii normali și, prin urmare, CFR Infrastructura este nevoită să impună sute de restricții drastice de viteză și tonaj. Astăzi avem peste 1.000 kilometri restricționați și sunt puncte unde trenurile trebuie să încetinească până la 5 km/h ca să nu deraieze!” transmite Pro Infrastructura.

      Asociația amintește de incidentul de anul trecut, atunci când trenul IR1765 Timișoara-Iași a deraiat în gara Dej Călători, și spune că raportul final al situației de atunci a scos în evidență faptul că șina respectivă a fost reparată substanțial acum 30 de ani, adică în 1988. Calea ferată era atât de degradată încât viteza maximă permisă fusese scăzută la 50 de km/h, de la 100.

      Infrastructura feroviară de la noi din țară este subfinanțată cronic, iar cârpeala făcută de CFR a fost un dezastru; se vrea însă achiziționarea trenurilor de tip Săgeata Albastră.

      „Cârpeala făcută de CFR a fost un dezastru: s-au schimbat doar câteva sute de traverse de lemn pentru a putea menține viteza măcar la 50 de km/h. Doar că, prin utilizarea unor firme neautorizate care au furnizat componente sub-standard, traversele noi (tot de lemn) au putrezit și au crăpat, iar puținii angajați din mentenanță (7 în loc de 43 – rezultat al disponibilizărilor) nu au reușit să identifice problema în timp util. Suntem extrem de îngrijorați de frecvența incidentelor feroviare din ultima perioadă cauzate de cedări ale infrastructurii, defecțiuni ale materialului rulant și/sau de factori umani. Avem o subfinanțare cronică: anual rețeaua feroviară primește doar între 5 și 10% din necesarul de bani pentru mentenanță! În acest ritm, până în 2030-2040 nu vom mai avea cale ferată, lucru recunoscut inclusiv oficial în Ministerul Transporturilor România. Cerem alocare bugetară adecvată pentru a face măcar 150-200 kilometri de reînnoiri pe an și abordarea rețelei ca un tot unitar.” atrage atenția Asociația Pro Infrastructura într-un mesaj pe contul de socializare.

 

 

Sursa foto: //www.google.ro/search?biw=1920&bih=938&tbm=isch&sa=1&ei=sR-jW4DCH8OUsAec5I24Cw&q=asociatia+pro+infrastructura+&oq=asociatia+pro+infrastructura+&gs_l=img.3..0i24k1.4017.4017.0.4351.1.1.0.0.0.0.88.88.1.1.0....0...1c.1.64.img..0.1.86....0.0NESEnSuvFE#imgrc=jtzvrEzZEW49xM:


Comentarii 0 Comentarii

Operator:   
 
 
 
 
 
ABONARE NEWSLETTER:
 
Adresa de email:
 
 
TOP ARTICOLE
Elevii, scrisoare deschisă pentru candidații alegerilor locale: Să se angajeze să prioritizeze educația!
Consiliul Național al Elevilor a transmis o scrisoare deschisă candi...
 
Târg de Florii cu produse montane românești, în curtea Ministerului Agriculturii
Începând de astăzi și până pe 27 aprilie, în curtea Ministerulu...
 
Românii din străinătate vor putea cumpăra titluri de stat
Ministerul Finanțelor va pune la dispoziția românilor din străină...
 
Un nou aeroport internațional se va construi în România. Va fi singurul din țară cu anumite facilități
Proiectul Aeroportului Internațional Galați-Brăila a primit acordul...
 
ANM anunță vreme caldă în minivacanța care urmează, dar și precipitații în unele zone
Vreme caldă și precipitații izolate în minivacanța de 1 Mai și P...
 
Mii de restaurante din stațiunile turistice au fost controlate de ANSVSA: S-au dat amenzi de peste 2 milioane de lei
Inspectorii ANSVSA au controlat în ultima săptămână mii de restau...
 
Ministerul Muncii: Se pot angaja și plăti legal persoane pentru munci casnice
Persoanele fizice au posibilitate să angajeze, printr-o platformă a ...
 
MAE, atenționare de călătorie pentru 1 Mai
Românii care vor să tranziteze Ungaria spre destinații din Europa t...
 
 
 
 
ACTUALITATE
 
Atenție șoferi! Restricții în trafic pe autostrada A1, de marți până vineri

» 07 Mai 2024 | Comentarii 0
 
ACTUALITATE
 
Să fim recunoscători! Hristos a Înviat!

» 05 Mai 2024 | Comentarii 0
 
INGRIJIREA PARULUI
 
Masca pentru păr lucios a Corinei Caragea – Se poate prepara acasă și este o minune pentru podoaba capilară

» 07 Mai 2024 | Comentarii 0
 
STIRI TURISM
 
Este disponibilă o nouă versiune a aplicației Via Transilvanica: „Încurajăm toți utilizatorii”

» 07 Mai 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL ARGES
 
Primarul Piteștiului anunță construirea a două blocuri pentru tinerii specialiști

» 07 Mai 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL GALATI
 
Restricții în trafic, în Noaptea de Înviere, la Galați

» 04 Mai 2024 | Comentarii 0