Examenele de admitere la liceu, prevăzute în proiectul „România educată” au stârnit un val de îngrijorare în rândul părinților. Federația Națională a Asociațiilor de Părinți este de părere că măsura nu este benefică din mai multe motive.
Părinții susțin că organizarea de examene de admitere, independente de examenul de Evaluare Națională va duce la următoarele situații:
reducerea opțiunilor pentru elevii bine pregătiți la una singură;
necesitatea unei pregătiri diferențiate a liceelor;
lipsă de transparență cauzată de examenele diferențiate, realizate în funcție de ceea ce consideră fiecare școală că e necesar;
nu va exista garanția integrității din cauza sistemului de admitere bazat pe subiecte concepute de profesori;
lipsă de coerență a valorilor și inechitate, generate de admiterea diferențiată;
producerea unei ierarhii nefirești între licee.
Federația părinților a precizat că repartizarea computerizată a elevilor la liceu este „transparentă, echitabilă și permite oricărui elev să ajungă la unitatea de învățământ propice dezvoltării sale”. De asemenea, Asociațiile de părinți propun, în loc de admitere la liceu, „mărirea gradului de dificultate a unor subiecte, astfel încât să se poată asigura o selecție corectă a elevilor, conform pregătirii lor”.
Citește și: Grecia, băgată pe lista galbenă! Ce alte modificări a făcut CNSU!
Urmărește-ne pe Facebook dacă ți-a plăcut articolul. Dă Like paginii noastre pentru a afla mai multe noutăți sau descarcă aplicația gratuit din Google Play!
Sursa foto: https://www.edupedu.ro/document-cum-se-incadreaza-fiecare-judet-in-scenariile-pentru-deschiderea-scolilor-fotografia-momentului/