Începând cu data de 1 septembrie 2019, firmele care nu respectă legea și vor fi prinse de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului că fac aceeași greșeală, vor fi amendate și vor avea cazier contravențional. Măsura impusă de instituție are ca scop obligarea operatorilor economici să acționeze legal și să remedieze neregulile descoperite de controalele oficiale.
Cele mai frecvente cazuri în care reprezentanții ANPC au depistat nereguli, au fost constatate la condițiile de cazare, ofertele din magazinele online, și la produsele alimentare care pun în pericol sănătatea. Operatorii economici trebuie să știe că de la 1 septembrie ANPC va întocmi un cazier contravențional și va aplica amendă dacă la al doilea control vor fi găsite aceleași nereguli ca la primul control.
Măsura este atât cu efect de pedeapsă, cât și preventivă, pentru ca aceeași încălcare a legii ori a drepturilor consumatorilor să nu se repete a doua oară, spun reprezentanții ANPC. „Este esenţial să ştiu că pentru un restaurant căruia în trecut i s-a aplicat sancţiunea avertismentului, că a uitat că nu trebuie să proceseze materii prime expirate, ar trebui să ştiu că a doua oară acesta cu siguranţă nu înţelege să se pună în regulă, sancţiunea să fie una punitiva şi să fie verificat în interiorul celor 6 luni pentru a i se aplica eventual măsura suspendării activităţii o perioadă” spune președintele Autorității pentru Protecția Consumatorului, Horia Constantinescu.
La nivelul întregii țări, numai în perioada 29 iulie – 9 august 2019, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a aplicat, spre exemplu, amenzi de peste 1 milion de lei operatorilor economici pentru băuturi răcoritoare neconforme.
Dacă ți-a plăcut acest articol, distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://www.digi24.ro/stiri/economie/lanturi-mari-de-hypermarketuri-amendate-de-anpc-neregulile-gasite-la-produse-1083920