Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a transmis o serie de recomandări referitoare la cumpărăturile online, în urma incidentului de la Iași, unde un hoverboard primit cadou de un copil a început să scoată fum, chiar după prima utilizare, iar mai apoi a explodat, potrivit dcnews.ro.
Astfel, ANPC recomandă citirea caracteristicilor produsului pentru ca acesta să corespundă cu dorințele și nevoile cumpărătorului. Acesta poate contacta telefonic comerciantul pentru a cere informații suplimentare despre produs, despre serviciile post-vânzare sau condițiile de livrare. Sfaturi pentru cumpărăturile online:
În ceea ce privește comerciantul, acesta are obligația să informeze corect și complet consumatorii cu privire la următoarele informații:
ANPC atrage atenția consumatorilor că au dreptul să denunțe contractual un produs achiziționat online, să-l returneze în 14 zile, și să primească banii înapoi, dacă nu este mulțumit de el, fără să invoce vreun motiv. Consumatorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care se poate returna produsul) se prelungește cu încă 12 luni, în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor. Consumatorul își primește banii înapoi în maximum 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract.
Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://www.capital.ro/avertisment-anpc-atentie-la-cumparaturile-online-ce-trebuie-sa-stiti-cand-achizitionati-un-produs.html