Abuz. Autoritatea Rutieră Română este acuzată că nu vrea să pună în aplicare o hotărâre judecătorească
Cum ucide statul o afacere privată
DeÅŸi a câÅŸtigat în instanţă dreptul de a opera pe 16 trasee intrajudeÅ£ene, o firmă de transport este nevoită să-ÅŸi concedieze angajaÅ£ii ÅŸi să stea cu autobuzele în parcare, deoarece instituÅ£iile statului refuză să pună în aplicare o hotărâre judecătorească.
Problemele pentru firma NIC&Gil au început în decembrie 2012, când Ministerul Transporturilor a emis un act normativ prin care a schimbat regulile în timpul jocului. Mai exact, cu numai câteva săptămâni înainte de licitaÅ£ia pentru atribuirea traseelor intrajudeÅ£ene a decis ca firmele de transport care sunt în insolvenţă să fie depunctate cu 10 puncte.
NIC&Gil a contestat în instanţă această măsură ÅŸi a câÅŸtigat încă din luna ianuarie. Cu toate că a notificat pe cale judecătorească ÅŸi ARR-ul, autoritatea care se ocupa cu licitaÅ£ia, ÅŸi Ministerul Transporturilor despre anularea acelei reguli, firma a fost totuÅŸi depunctată pe 28 februarie.
„Abuz în serviciu“ sau nu?
Cristian Anton, directorul juridic al ARR ÅŸi cel care a organizat această licitaÅ£ie, ne-a declarat că Virgil Stoica, patronul firmei, are dreptate dar că instituÅ£ia pe care o reprezintă nu are nici o vină, aceasta aparÅ£inând Ministerului ComunicaÅ£iilor: „ Virgil Stoica ne-a trimis notificări nenumărate ÅŸi noi i-am informat, mai departe, pe cei de la CNMSI (Centrul NaÅ£ional de Management pentru Societatea InformaÅ£ională, aflat în subordinea Ministerului ComunicaÅ£iilor) pe 27 februarie. La nivel naÅ£ional erau doi operatori în situaÅ£ia asta. CNMSI a zis să facem noi ce vrem cu sentinÅ£a, să o punem noi în aplicare. Noi nu putem să facem aÅŸa ceva pentru că ar fi abuz în serviciu.“
Pe de altă parte, Delia Popescu, vicepreÅŸedinte al CNMSI, aruncă vina tot în curtea ARR, spunând că această instituÅ£ie a mai modificat deciziile CNMSI-ului ÅŸi în alte cazuri fără nici o problemă.“ Dacă vă uitaÅ£i pe site-ul ARR la secÅ£iunea «Ultima Oră» veÅ£i vedea că au depunctat ÅŸi repus în drepturi ÅŸi alte firme, fără să fie vorba de abuz în serviciu.Exact aÅŸa ar trebui să rezolve situaÅ£ia ÅŸi în acest caz ÅŸi nu ar mai apărea astfel de probleme. La noi doar se prelucrează datele pe care ei ni le transmit.”
„Va da faliment, deÅŸi are dreptate“
Directorul ARR presimte că va pierde un nou proces ÅŸi ar vrea ca eventualele daune să fie suportate de către Ministerul ComunicaÅ£iilor. „Cei de la NIC&Gil sunt într-o situaÅ£ie ingrată. Nu beneficiază de traseele pe care ar trebui să opereze transportul. Firma a obÅ£inut 61 de puncte pe anumite trasee, dar acestea au fost adjudecate de alÅ£ii care au primit 52, 53 de puncte. Drumul ăsta al hârtiilor dintre Ministerul Transporturilor, ARR, CNMSI este un lanÅ£ păgubos. Sută la sută dă faliment în cazul de faţă. Nu mai are cale de întoarcere deÅŸi are dreptate în totalitate. Am dat în judecată Ministerul ComunicaÅ£iilor pentru că probabil vor câÅŸtiga despăgubiri importante “.
Mai trebuie spus că din toată această poveste birocratică au de pierdut ÅŸi călătorii care mergeau între GalaÅ£i, Slobozia, BucureÅŸti ÅŸi alte rute din sud-estul ţării. Asta pentru că acum trebuie să călătorească ÅŸi cu operatori de transport care au obÅ£inut punctaje mai mici decât NIC& Gil. Unele autocare nu au nici măcar aer condiÅ£ionat ÅŸi scară rabatibilă.
Conducerea ARR - fieful USL TimiÅŸ
Conducerea Autorităţii Rutiere Române a fost numită de către ministrul Ovidiu Silaghi în mandatul său de la Ministerul Transporturilor din rândul membrilor USL TimiÅŸ. Director general a fost numit Sorin Supuran, ÅŸef al liberalilor timiÅŸoreni ÅŸi adjuncÅ£i au fost numiÅ£i Sorin Cristian, fratele deputatului PNL Horia Cristian ÅŸi Anton Cristian, ÅŸeful PSD Lugoj ÅŸi fost consilier judeÅ£ean TimiÅŸ.
Alţi păgubiţi
Firma NIC&Gil nu este singura aflată în această situaÅ£ie. Pentru exact acelaÅŸi lucru a mai fost depunctată o firmă de transport din GalaÅ£i. Pentru alte nereguli pe care transportatorii pretind că ARR-ul le-a făcut există sute de plângeri ÅŸi procese pe rolul instanÅ£elor din România.
​Sursa foto: http://www.model-de.ro/images/ARR%20_%20autoritatea%20rutiera.jpg