Frances Haugen, fost manager Facebook, în vârstă de 37 de ani, a declarat că rețelele de socializare deținute de companie încurajează voit ura, dezinformarea și violența pentru a crește profiturile Facebook. Acuzațiile au fost făcute în cadrul emisiunii 60 minutes de la CBC News.
Potrivit lui Haugen, controversa pe Facebook face ca utilizatorii să se implice mai mult fapt care, la rândul lui, duce la afișarea mai multor reclame vândute în cadrul rețelei de socializare. Fostul manager susține că Facebook știe că rețelele sale sunt folosite în scopul de a răspândi ura, violența și dezinformarea, dar încearcă să ascundă documentele care atestă asta.
„Lucrul pe care l-am văzut la Facebook din nou și din nou a fost că au existat conflicte de interese între ceea ce era bun pentru public și ceea ce era bun pentru Facebook, iar Facebook a ales să optimizeze pentru propriile interese, cum ar fi câștigarea mai multor bani” a afirmat Haugen.
Aceasta susține că la baza tuturor problemelor este modul de funcționare a algoritmului care prioritizează conținutul pe rețeaua de socializare, algoritm care este conceput în așa fel încât să crească engagement-ul cât mai mult.
„Am văzut o grămadă de rețele sociale, dar nicăieri nu a fost mai rău decât la Facebook. La un moment dat, în 2021, mi-am dat seama că va trebui să fac asta într-un mod sistemic, că va trebui să scot destule documente încât nimeni să nu poată pune la îndoială că acest lucru este real” a precizat Frances Haugen.
Citește și: Rafila spune că în următoarele săptămâni se va înregistra un record de infectări!
Urmărește-ne pe Facebook dacă ți-a plăcut articolul. Dă Like paginii noastre pentru a afla mai multe noutăți sau descarcă aplicația gratuit din Google Play!
Sursa foto: https://gazetasibiului.ro/facebook-anunta-o-noua-incercare-de-a-combate-stirile-false/