Ministerul spaniol pentru protecția Consumatorului a anunțat joi că reclamele pentru copii la dulciuri sau orice alimente și băuturi dăunătoare sănătății vor fi interzise. Măsura face parte din lupta împotriva obezității în rândul tinerilor și vizează ciocolata, biscuiții și înghețata, printre altele.
„Copiii noștri sunt foarte vulnerabili la publicitate și este obligația noastră să-i protejăm” a scris ministrul Alberto Garzon pe Twitter. Acesta a precizat că reglementările vor interzice publicitatea la cinci categorii de produse, indiferent de conținutul nutrițional al acestora.
Pe listă se află ciocolata, dulciurile și batoanele energizante, prăjiturile, biscuiții dulci, sucurile, înghețata și băuturile energizante. În afară de acestea, pe listă se află și alte produse alimentare adresate copiilor care încalcă limitele de gărimi saturate, zaharuri și sare.
Asociația consumatorilor OCU a transmis că 9 din 10 reclame pentru copii vorbesc despre produse nesănătoase. Măsura, care trebuie să fie adoptată și de Guvern, vizează reclamele pentru copii cu vârsta sub 16 ani, de la televizor, radio, cinematografe, rețele de socializare, aplicații mobile, internet și alte mijloace media. Agenția spaniolă pentru nutriție și siguranță alimentară a atras atenția că 40,6% dintre copiii spanioli cu vârsta cuprinsă între 6 și 9 ani sunt supraponderali, iar 17,3% sunt obezi.
Citește și: Reprezentantul României la OMS: Certificatul verde este „prost scris și creează multe probleme”!
Urmărește-ne pe Facebook dacă ți-a plăcut articolul. Dă Like paginii noastre pentru a afla mai multe noutăți sau descarcă aplicația gratuit din Google Play!
Sursa foto: https://www.qbebe.ro/copilul/alimentatia_copilului/legatura_dintre_mancare_si_reclame_la_copii