Chiar dacă au trecut patru ani și jumătate de când Comisia Europeană a pus la dispoziția țării noastre mai bine de 20 de miliarde de euro pentru dezvoltare, autoritățile nu depun nici un efort pentru a aduce acești bani în România.
Cel mai important program cu bani europeni, cel de dezvoltare regională, cu ajutorul căruia pot fi construite autostrăzi, spitale sau rețele de apă, lasă de dorit. Dacă au fost luate fonduri europene, autoritățile le-au investit în renovarea monumentelor, în parcuri și biserici, deși nevoia de șosele, de canalizare sau anvelopări de blocuri este urgentă. Locuitorii de la sate cu drumuri neasfaltate și toalete în curte nu înțeleg lipsa de interes a edililor pentru banii europeni.
Situația este extrem de îngrijorătoare, ținând cont că pentru perioada 2014 – 2020, România are la dispoziție 23 de miliarde de euro pentru proiecte de dezvoltare a infrastructurii de exemplu, asta în afară de cele 8 miliarde alocate special pentru agricultură; din toți acești bani s-au folosit mai puțin de cinci miliarde de euro.
Președintele Iohannis atrage atenția Guvernului: „Noi până acum am folosit 2,2 miliarde, deci nici măcar o zecime și suntem dincolo de jumătatea perioadei bugetate. E foarte târziu.” În schimb, premierul Dăncilă, se declară mulțumită de `rezultatele` României, asta deși în programul de guvernare ținta e ca până în 2020 să fie cheltuite peste 71,5% din fondurile alocate țării noastre: „Acum avem 16% față de media europeană de 18%. Avem în spatele nostru țări puternice, precum Germania sau Italia.” Însă, ceea ce dumneaei nu știe, este că aceste două țări, printre cele mai dezvoltate din Europa, nu iau fonduri europene pentru dezvoltare, ci doar pentru agricultură. Ele sunt defapt țările care alimentează cel mai mult bugetul din care România ar trebui să atragă bani pentru dezvoltare.
În primele patru luni ale acestui an, România a primit de la Uniunea Europeană doar 66 de milioane de euro pentru proiecte de infrastructură, sănătate și educație. Față de anul trecut însă, banii europeni intrați lunar în țară sunt de peste șase ori mai puțini. Însăși Comisia Europeană a avertizat Guvernul, nu doar odată, că pierde timp prețios și implicit milioane de euro.
Printr-un document trimis autorităților de la București, Comisia Europeană atrage atenția că infrastructura slabă a României, mai ales cea rutieră, limitează creșterea economică. De asemenea critică modul în care sunt făcute investițiile de la noi, și spun că sunt slab pregătite, prin urmare puțin eficiente.
Ca o comparație – Polonia, care a profitat de fondurile europene din plin, a reușit ca în 14 ani să-și mărească rețeaua de autostrăzi de patru ori.
Sursa photo: //www.google.ro/search?q=fonduri+europene&tbm=isch&tbs=rimg:CUBj-xfoUmUtIkBKfzPxPmQc_1aFczD5uGnte9dWh5XWBekuRWoonQ9v0npyKEiWGBA6it8kcsDfkkPN9ybP5Rklm5z3PQJTWiaSXKhIJSn8z8T5kHP0ROhGfUl7evZ4qEgmhXMw-bhp7XhGewoPAnpjC1CoSCfXVoeV1gXpLESKlY8u5Lt5CKhIJkVqKJ0Pb9J4RD7-XKvt7jWkqEgmcihIlhgQOohEDbj-9DppfgSoSCbfJHLA35JDzEURChJt1wXwkKhIJfcmz-UZJZucRAq8esoi1Y1gqEgk9z0CU1omklxEEegniTVchCQ%3D%3D&tbo=u&ved=2ahUKEwif7MWDuJzbAhWMaVAKHZv6BtIQuIIBegQIARAf#imgdii=Y6zRkVLirc5MEM:&imgrc=iRtB1j2pQTC1VM: