Evaluarea Națională, examenul susținut de elevii care termină clasa a VIII-a, ar trebui să cuprindă teste la toate competențele-cheie, nu doar la Matematică și Limba Română. Afirmația aparține ministrului Educației, Daniel David, care consideră că Evaluarea Națională în forma actuală nu reflectă totalitatea competențelor pe care ar trebui să le stăpânească elevii.
„Eu consider Evaluările Naționale că nu sunt comprehensive, nu sunt suficient de informative. Nu poți să spui, pe de-o parte, că tu vrei să promovezi cele opt componente-cheie, iar la Evaluările Naționale tu ce faci, te focalizezi pe două: Matematică și Limba și literatura română.
Cu celelalte competențe-cheie ce facem, ele nu au nevoie de niște evaluări standardizate ca să știm, le-au asimilat copiii, nu le-au asimilat, cum se compară o școală cu altă școală, să știm cum se comportă profesorii, sunt buni în a transfera acele competențe? Și atunci cred că corect este să evaluăm toate competențele-cheie” a transmis ministrul într-o conferință de presă, potrivit Agerpres.
Totodată, Daniel David susține că jumătate din locurile de la licee ar trebui să se ocupe în urma unui examen organizat de respectiva unitate de învățământ, cu condiția să existe „o metodologie care să limiteze arbitrariul și lucrurile incorecte care pot apărea în acest proces”.
Te-ar putea interesa: Studiu - Adulții diagnosticați târziu cu Diabet tip 1, sunt în risc major de complicații!
Urmărește-ne pe Facebook, pentru noutăți din mai multe domenii!
Sursa foto: https://click.ro/actualitate/national/a-inceput-evaluarea-nationala-pentru-clasa-a-ii-a-2442870.html