Profesorul Alexandru Rafila avertizează că metodele care se aplică în școli trebuie adaptate de la caz la caz, pentru a nu determina elevii să refuze școala și să îi facă să o vadă ca pe o povară. Mai mult, președintele Societății Române de Microbiologie a spus că ar fi extrem de greșit ca numărul mare de cazuri noi de infectare să fie pus pe seama începerii școlii, pentru că orele abia au început de câteva zile.
„Creștem, va exista o creștere, rămâne să vedem cât de importantă va fi și ce impact va avea deschiderea școlilor. Dacă protejăm bătrânii, nu vom avea probleme. Copiii când pleacă de la școală interacționează unii cu alții, asta nu putem să ținem sub control și aș pleda pentru o regândire a măsurilor în anumite școli. Trebuie să adaptăm măsurile cu situația din fiecare școală, încât copiii să nu sufere, să se simtă confortabil, să nu meargă la școală și să simtă o frustrare, un stres, pentru că, altfel, școala va deveni pentru ei o povară, nu o zonă de atracție. Noi trebuie să-i determinăm să meargă la școală, nu să refuze școala.
De exemplu, scenariul galben aplicat unei școli în care sunt 15 elevi în clasă și școala în care am 36 de elevi. Scenariul hibrid are rost în școala cu 36, dar e inutil în cazul unei școli în care sunt 15 elevi. Aplicarea de măsuri unice unor situații diferite nu știu dacă e cea mai potrivită soluție. Trebuie să fim mai creativi, mai permisivi, mai flexibili, să nu aplicăm modele unice. Depinde și de conducerea școlii și de comunitatea unde sunt copiii și lipsa asta de imaginație în aplicarea măsurilor va face ca unii dintre părinți sau copii să respingă aceste măsuri. Scopul nostru e să-i atragem să respecte măsurile, nu să îi ostilizăm!” a explicat Alexandru Rafila, potrivit Digi24.
Citește și: Ministrul Sănătății anunță când va ajunge vaccinul anti-Covid în România!
Urmărește-ne pe Facebook dacă ți-a plăcut articolul. Dă Like paginii noastre pentru a afla mai multe noutăți sau descarcă aplicația gratuit din Google Play!
Sursa foto: ://www.portalinvatamant.ro/articole/noutati-97/ce-s-a-intamplat-de-fapt-cu-copiii-care-pareau-legati-cu-sfoara-de-profesoara-metoda-controversata-nu-este-noua-9656.html