Verificarea prin sistemul online nu poate determina ceea ce știe cu adevărat elevul, transmit experții în Educație. Ștefan Vlaston atrage atenția că profesorul nu are la dispoziție, în mediul online, instrumentele necesare pentru a evalua corect elevul.
„Știu cazul unor elevi care au dat test cu subiecte pe care le-au rezolvat singuri, acasă. În acest timp, toți se consultau pe grup cu privire la modul de rezolvare, plus că au avut cărțile deschise pe masă, plus alte surse de informare pe care în clasă nu le-ar fi avut. Elevul de la care am aflat de test mi-a spus că el crede că media minimă la acest test va fi 9. Așa încât evaluările sunt egale cu zero în sistemul online, pentru că profesorul nu are de unde să știe că elevul scrie din capul lui sau din alte surse. Vom avea niște medii de la 9 în sus și ne vom fura căciula singuri” a explicat expertul, potrivit „Adevărul”.
Și Marian Staș, un alt expert în Educație, este de părere că evaluarea va ajunge o formă fără fond care va face ca portofoliile elevilor să aibă o valoare îndoielnică și nesemnificativă în aceea ce privește nivelul lor de pregătire: „Pentru că linia dintre integritate și ipocrizie este foarte fină. Tezele și, în general, evaluările contratimp au o noimă extrem de bine precizată. Toate evaluările serioase din lume sunt contratimp. Timpul alocat pentru evaluare este de multe ori mai scurt, nu mai lung”.
Citește și: S-a actualizat lista țărilor pentru care este obligatorie carantina!
Urmărește-ne pe Facebook dacă ți-a plăcut articolul. Dă Like paginii noastre pentru a afla mai multe noutăți sau descarcă aplicația gratuit din Google Play!
Sursa foto: ://www.noi-orizonturi.ro/2020/05/04/cum-evaluam-online-pedagogia-mai-intai-apoi-tehnologia/