CFR Marfă – o privatizare cu final anunțat! Premierul se joacă “de-a succesul eșuat”
În încercarea de a “drege busuiocul”, premierul Victor Ponta a anunțat că Guvernul va aproba contractul de privatizare a CFR Marfă. Asta după ce a încercat să scape de această responsabilitate prin amânarea la infinit a asumării operațiunii, dar și prin numirea unui nou ministru la Transporturi, asupra căruia ar fi planat potențiala eșuare a privatizării.
Hotărârea de Guvern se referă la aprobarea elementelor principale ale contractului care urmează să fie încheiat între Ministerul Transporturilor şi Grup Feroviar Român (GFR) pentru transferul a 51% din capitalul CFR Marfă.
GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.
În presă au apărut informaţii conform cărora patronul GFR, Gruia Stoica, a fost refuzat de băncile de la care a vrut să împrumute banii necesari pentru a plăti preţul negociat. Informația a fost negată de Stoica, omul de afaceri precizând că este în discuții cu cinci grupuri bancare de talie mondială.
Însă ce a tot omis premierul să precizeze, este faptul că decizia Executivului nu este și una definitivă, Consiliul Concurenței având ultimul cuvânt de spus în acest sens. Avizul CC, care este obligatoriu, poate veni și la câteva luni de la solicitarea lui. O decizie nefavorabilă presupune anularea tranzacției. Prin urmare, așteptăm să vedem ce joc a ales premierul Ponta, ministru interimar la Transporturi, în această privatizare, unde mirosul eșecului se simte tot mai puternic.