Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, trage un semnal de alarmă cu privire la elevii din ziua de azi care ajung la facultate fără să citească o carte până la capăt și care nu știu ce înseamnă dramaturgia.
În cadrul unei sesiuni ce a avut loc cu ocazia împlinirii a 130 de ani de la înființarea Fundației Universitare „Carol I”, Pop a atras atenția că astfel de elevi vor deveni instrumente în mâna formatorilor de opinie.
„Astăzi, lectura a devenit, din păcate, rara avis în școala românească. (...) Orice tip de măsurători am face, ne indică depărtarea de carte a elevilor și studenților, adică declinul lecturii. Sunt adolescenți care ajung în anul întâi de studenție și recunosc, mi s-a întâmplat personal, că n-au citit niciodată un roman până la capăt, că nu iubesc poezia, că nu știu ce este aceea dramaturgie. Firește, explicațiile sunt multe. Internetul ne-a copleșit viața, iar telefoanele mobile au luat locul cărților. Noua tehnologie nu favorizează deloc imaginea vizuală statică, așa cum e fila de carte, și nici zăbava asupra ideilor” a spus Pop.
Președintele Academiei Române este de părere că filmulețele la care ne uităm azi ne amețesc și „dau impresia că reții tot. De fapt, aceasta este o iluzie”. Ioan Aurel Pop a avertizat că „elevul care nu are nimic în propriul cap și care se bazează exclusiv pe acele cunoștințe acumulate în bazele de date artificiale, ajunge un instrument, un element docil la îndemâna formatorilor de opinie”.
„Acești elevi și tineri nu mai pot gândi cu propria lor minte, decât, eventual, în chestiuni înguste, legate de o anumită specializare. Chestiunile sociale și politice le rămân străine, fapt care îi face ușor manipulabili” a subliniat academicianul, potrivit stirileprotv.ro.
Te-ar putea interesa: Ce pedeapsă a primit o polițistă care a aruncat cu o petardă în curtea unor oameni!
Urmărește-ne pe Facebook, pentru noutăți din mai multe domenii!
Sursa foto: https://unica.md/mama-si-copilul/de-la-1-septembrie-elevii-nu-vor-mai-putea-utiliza-telefoanele-mobile-in-timpul-orelor-de-curs/