Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Eduardt Cozminschi, secretarul de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri - Direcția Generală Turism, Emil-Răzvan Pîrjol, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, Nicolae Demetriade și directorul general al ANPC, Paul Anghel, s-au întâlnit miercuri pentru a discuta despre posibilitățle care le au românii care și-au cumpărat vacanțe în zonele afectate de coronavirus, dacă vor să anuleze călătoria și să primească banii înapoi, potrivit „Adevărul”.
„Având în vedere extinderea epidemiei de coronavirus, s-au discutat viitorii pași care trebuie urmați pentru eventualele sesizări și reclamații din partea consumatorilor. Se recomandă tuturor turiștilor să trateze cu calm această situație, să respecte măsurile de prevenire recomandate de autoritățile sanitare și să-și continue planurile de călătorie în zonele în care companiile aeriene operează normal. În toate cazurile în care există contracte care reglementează raporturile dintre agenții de turism și călători, acestea trebuiesc respectate și numai în cazul celor care urmau să se deplaseze în zonele grav afectat din China, respectiv provincia Wuhan, dar și în alte orașe precum Beijing, Shanghai și Shenzhen, cât și nordul Italiei, să se poarte discuții cu operatorii economici din turism pentru a găsi cele mai bune soluții pentru consumatori” a transmis Ministerul Economiei.
În comunicatul autorităților se precizează că, românii care și-au cumpărat vacanțe, dar vor să le anuleze din motive extraordinare și inevitabile, au dreptul legal de a face acest lucru și, de asemenea, de a-și primi banii înapoi, dar nu vor beneficia de despăgubiri suplimentare. Potrivit art. (3), alin. (3) din Ordonanța nr. 2/2018, situația inevitabilă și extraordinară este aceea care „nu poate fi controlată de partea care invocă o astfel de situație și ale cărei consecințe nu ar fi putut fi prevăzute și evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile”.
Ordonanța nr. 2/2018, precizează că „prin excepție de la alin. (1), călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinație”.
Dacă ți-a plăcut acest articol distribuie-l și urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://travelator.ro/cum-calatoresti-cu-buget-redus-4-ponturi-utile-pentru-iubitorii-de-vacante/