Comerțul din magazinele clasice, au înregistrat per ansamblu în luna ianuarie 2018 o scădere cu 25,3%, față de ultima lună a anului 2017. Totodată, în comerțul online livrările au luat avânt și au crescut cu 0,8%, potrivit datelor pe care le-a publicat Institutul Național de Statistică.
„Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută în luna ianuarie 2018, comparativ cu luna precedentă a scăzut per ansamblu cu 25,3%, ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-29,5%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (-24,7%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-17,7%)” se arată în comunicatul INS.
În funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în luna ianuarie 2018 spre deosebire de luna anterioară, afacerile din comerțul cu amănuntul au scăzut pe ansamblu cu 0,9% ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-1,8%), comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-1,2%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (-0,1%).
Institutul Național de Statistică precizează în comunicat că începând cu publicarea datelor pentru luna de referință ianuarie 2018, anul de bază utilizat în calculul indicilor, pentru toți indicatorii pe termen scurt a fost modificat din 2010 în 2015. „Schimbarea anului de bază presupune și actualizarea sistemului de ponderare, pentru a reflecta modificările structurale intervenite în activitățile din economia națională. Aceste modificări au determinat recalcularea și revizuirea corespunzătoare a seriilor de date publicate anterior.”
Sursa photo: //financiarul.ro/2018/03/05/vanzarile-din-comertul-clasic-au-scazut-brutal-insa-au-crescut-livrarile-online/