Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a pus în dezbatere publică un ordin care vine să combată fenomenul Shrinkflation, adică reducerea cantității de produs și vânzarea acestuia la același preț.
În document se stabilește că operatorii economici care practică acest fenomen sunt obligați să informeze corect, complet și precis consumatorii, referitor la modificarea cantităților de produs care au ambalajul, forma și prezentarea identice, mai ales în condițiile menținerii aceluiași preț.
Operatorii economici vor trebui să informeze vizibil și lizibil folosind una dintre sintagmele: `pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată` sau `vânzarea este valabilă în limita stocului disponibil`.
„Am decis punerea în transparență a acestui Ordin tocmai pentru a asigura consumatorii că ANPC acționează pentru protejarea drepturilor și intereselor lor, în contextul fenomenului cunoscut sub denumirea de Shrinkflation, care reprezintă micșorarea cantității produselor și vânzarea acestora la același preț. Având în vedere această situație, recomandăm consumatorilor citirea cu atenție a etichetelor, mai ales a cantității produsului, precum și a prețului pe unitatea de referință a produsului, înscrie pe acestea, astfel încât alegerea finală să fie una în cunoștință de cauză” a transmis președintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca.
Te-ar putea interesa: Vești bune pentru români! Scad facturile la gaze naturale!
Urmărește-ne pe Facebook dacă vrei să fi la curent cu cele mai interesante știri!
Sursa foto: https://cugetliber.ro/stiri-social-shrinkflation-ia-amploare-si-in-romania-masurile-propuse-de-anpc-505387