Vineri, conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a comparat produse alimentare similare vândute de același supermarket în România și în Franța, pentru a demonstra practicarea unui dublu standard de calitate de către rețelele comerciale multinaționale.
Spre exemplu, un pachet de biscuiți Petit-Beurre comercializat în România conține grăsimi vegetale, potrivit etichetei, același produs vândut în Franța de același comerciant conține produs lactat. Biscuiții comparați erau din același brand, Petit-Beurre, dar din sortimente diferite, a arătat directorul general al ANPC, Paul Anghel.
Marius Pîrvu, președintele ANPC, a declarat că diferența semnificativă de preț dintre cele două produse nu poate fi motivul pentru care cele două produse au un conținut diferit. Pîrvu a declarat că există un dublu standard de calitate utilizat de comerciant pe cele două piețe, prin faptul că ambele produse sunt vândute sub același brand, Petit-Beurre.
S-a mai făcut o comparație și între un croissant cu caise vândut de un supermarket din România și același croissant vândut în Franța de același supermarket, a precizat directorul general al ANPC. Conform etichetelor, produsul din România conține o concentrație de caise de 2%, în timp ce croissantul vândut în Franța are o concentrație de caise de 35%. De asemenea, conducerea ANPC a spus că prețul este irelevant și rețeaua de retail practică un standard diferit de calitate în România comparativ cu piețele din Europa de Vest.
„Există o legislație europeană, Regulamentul 1169, pe care ei ar trebui să îl respecte. Din nefericire, ei găsesc anumite posibilități și fac astfel de lucruri. Ei consideră că sunt două produse diferite. Tot timpul am considerat că mediul de afaceri trebuie să fie un partener pentru noi. Dar când eu, cel puțin de un an de zile, constat că media celor sancționați rămâne constantă, înseamnă că chiar avem o problemă, adică trebuie cumva să găsim soluția, am parcurs toate etapele necesare vizavi de ceea ce înseamnă parteneriatul cu agentul economic. Unii răspund, dar eu personal am o problemă, o spun public, cu ceea ce vine din import de proastă calitate” a declarat președintele ANPC.
Pîrvu este de părere că producătorii români sunt dezechilibrați de comercianții vest-europeni. „Nu contest, sunt și producători români care încalcă legislația. Dar eu cred că ei au fost puși într-un dezechilibru major când au intrat în competiție cu ceea ce înseamnă un operator economic din afară” a mai spus președintele ANPC.
„Am avut discuții, cred că lunar, cu asociația marilor retaileri. Din nefericire, constat că nu se schimbă lucruri și atunci trebuie să le schimbăm noi. Feed-back-ul meu este să modific legislația. Am închis și mari magazine, vom continua să închidem dacă nu respectă prevederile legale, și toate acestea nu ca să speriem mediul de afaceri, dar nu putem sta cu mâinile în sân și să ne uităm că importul ne sufocă, produsele proaste ne sufocă și noi să nu luăm nicio măsură” a precizat Marius Pîrvu.
Dacă ți-a plăcut acest articol, urmărește-ne pe Facebook pentru a afla mai multe noutăți. Dă Like paginii noastre printr-un click aici!
Sursa foto: ://www.eatermagazine.ro/etichete/metode%20de%20conservare%20a%20mustului