Romania Mama pe Facebook Romania Mama pe Twitter
Ştiri și evenimente de ultimă oră    |
Suna la sau trimite un email la romaniamam2012@gmail.com
AI UN PONT?
RoMama
» Home
» Termeni si Conditii
» Cont nou institutii
» Contact
 
Stiri
 
ACTUALITATE
Adaugat: 28 Martie 2017

Rodrigo Maxim, presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari a surprins in mod elocvent, cum stau lucrurile in realitate: “Depourile au ajuns adevarate cimitire de locomotive”.

In 1990, CFR detinea mai mult de 153.000 de vagoane pentru trenurile de marfă şi călători şi 4.400 de locomotive, dintre care 142.000 de vagoane transportau marfa. La CFR Marfa, de exemplu, au mai ramas acum doar 32.000 de vagoane. Cei care au condus ani la rand aceste companii de stat le-au casat si le-au vandut la fier vechi. Astfel din 2008 si pana in 2013, principalale companii feroviare de stat, CFR Calatori si Marfa au vandut la fier vechi aproximativ 100.000 de vagoane si 1.200 de locomotive. Acest lucru a facut, in anul 2013, obiectul unui control al Corpului de Control la primului ministru, ale carui concluzii suna astfel: "CFR Marfă nu a valorificat la maximum vagoanele casate şi vândute ca fier vechi, având ca rezultat diminuarea veniturilor" (Raportul de Control nr.9292/2013).

Astfel, CFR Marfa a incercat sa refoloseasca materialul rulant invechit, prin reparatie si repunerea in activitate, in conditiile in care in anii de dinaintea crizei economice exista o cerere in crestere de contracte de transport. Asocierea in 2007, intr-un joint venture numit Rolling Stock, cu Grup Feroviar Roman si Raiffeisen Bank, in care compania de stat venea cu 79 de locomotive si 6.400 de vagoane, din „parcul rece”, adica erau vechi sau defecte si nu mai puteau fi folosite, iar partenerii privati veneau cu banii pentru reparatii.

Dupa  cinci ani in care materialul rulant a fost reparat, s-au inlocuit piesele lipsa sau defecte si apoi au fost inchiriate mai departe, iar profitul a fost anual reinvestit, asocierea cu o companie privata a adus, in anul 2015, CFR Marfa incasari din dividende de aproximativ 2,5 milioane euro.

Comparatia vorbeste de la sine. Statul, in 5 ani, intre 2008 – 2013, a casat 100.000 de vagoane si 1.200 de locomotive. In 7 ani, intre 2007 – 2014, Rolling Stock cu 79 de locomotive si 6.400 de vagoane care au fost reparate si repuse in activitate a adus profit de 2,5 milioane euro pentru CFR Marfa. Faptul ca statul este un manager slab nu mai este o noutate.

Un management necalibrat cerintelor unei piete libere a adus CFR Marfa in situatia in care, desi este lider de piata, cifra de afaceri sa fie in continua scadere, profitul sa fie zero, iar pierderile cumulate din 2011 pana in 2015 sa fie de 947.813.220 lei. In plus, CFR Marfa concediaza personal in acelasi ritm in care inregistreaza si pierderile. In 2010 in companie munceau 11.588 persoane, insa numarul acestora a scazut la 6.324 persoane in 2015, fiind in continua scadere si in prezent.

Sursa foto:http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/news-in-brief-74.html


Comentarii 0 Comentarii

Operator:   
 
 
 
 
 
ABONARE NEWSLETTER:
 
Adresa de email:
 
 
TOP ARTICOLE
CFR Călători: Mai multe trenuri vor circula în minivacanța de 1 Mai și Paște
CFR Călători a anunțat suplimentarea numărului de trenuri în peri...
 
MAE, avertisment pentru români în contextul conflictului dintre Israel și Iran
Alertă de călătorie și îndemn la precauție.
 
Borrell: Țările UE să trimită urgent sisteme antirachetă în Ucraina, altfel rețeaua de electricitate va fi distrusă
Șeful politicii externe a UE îndeamnă țările europene să trimit...
 
Anunțul șefei CNAS: Românii neasigurați vor avea aceleași drepturi ca cei asigurați
Valeria Herdea a anunțat că noul contract aduce aceleași beneficii ...
 
A fost adoptată Strategia Națională de Educație Financiară; are trei direcții de acțiune
Ministerul Educației a anunțat că Strategia Națională de Educați...
 
Climatolog, despre schimbarea radicală a vremii: E un semnal de alarmă!
„E un semnal de alarmă că aceste fenomene se repetă”.
 
Ciucă spune de ce armata NU va fi obligatorie în România, în următorii doi ani
„Nu avem pregătită infrastructura necesară ca în următorii doi ...
 
ANAF: Dacă nu ți se dă bon la frizerie, poți cere să fi tuns gratuit!
ANAF continuă campania de conformare voluntară în domeniul servicii...
 
 
 
 
ACTUALITATE
 
Se cere un plan urgent pentru limitarea accidentelor rutiere: În România mor 4-5 persoane zilnic!

» 23 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
SANATATE
 
„Terapia durerii” a fost inclusă în drepturile pacienților

» 23 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
SANATATE
 
Beneficiile acupuncturii asupra sănătății organismului

» 23 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI TURISM
 
Mare sărbătoare la Tulcea cu ocazia Floriilor, Paștelui și zilei de 1 Mai

» 23 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL DOLJ
 
La Craiova se desfășoară, până pe 15 mai, o campanie de ridicare a deșeurilor voluminoase

» 23 Aprilie 2024 | Comentarii 0
 
STIRI JUDETUL PRAHOVA
 
Investițiile în sistemul educațional, prioritate pentru primarul Alin Moldoveanu

» 22 Aprilie 2024 | Comentarii 0